26 cze 2011

#4 - John Flanagan, Zwiadowcy - Halt w niebezpieczeństwie - PRZECZYTANE

Kolejny tom, już dziewiąty, z serii Zwiadowcy, autorstwa Johna Flanagana, który niedawno ukazał się na rynku polskim, już przeczytany. :)
Książka mnie nie rozczarowała, chociaż jakoś specjalnie nie zachwyciła. Ucieszyło mnie z pewnością to, iż była grubsza od poprzednich części (512 stron), co nie przeszkodziło mi w pochłonięciu jej w niecałe 4 dni. Halt w niebezpieczeństwie odbiega od pozostałych tomów. Więcej jest opisów, jak również autor dokonał pogłębienia psychologicznych prezentacji postaci. Mnie to cieszy, dla niektórych może to być minus.

Jeśli miałbym dokonać porównania, 9. część zestawiłbym z 5. (Czarnoksiężnik z Północy) i nazwałbym je "przejściowymi" oraz wprowadzającymi do kolejnych. Niestety, nie wiem, kiedy ukaże się 10. tom (Imperator Nihon-Ja) i czy rzeczywiście było do czego wprowadzać czytelnika. Pozostaje czekać... Albo czytać na komputerze po angielsku... ;)

PS: Zdjęcie pochodzi z oficjalnej strony: zwiadowcy.com